• Menu Utama

  • Bunga yang harum itu ada juga durinya

  • Kata-Kata Hikmah

    "Adil ialah menimbang yang sama berat, menyalahkan yang salah dan membenarkan yang benar, mengembalikan hak yang empunya dan jangan berlaku zalim di atasnya. ( Hamka)."
  • Maksud Hadith

    Hadis Pertama " Dari Amirul Mukminin Umar Al-Khattab r.a katanya : " Aku mendengar Rasulullah SAW bersabda : - ' Hanyasanya amalan-amalan itu adalah ( bergantung ) kepada niat, dan hanyasanya bagi setiap manusia itu apa ( balasan ) yang diniatkannya. Maka barangsiapa yang berhijrah kepada Allah dan RasulNya, maka hijrahnya itu adalah kepada Allah dan RasulNya. Dan barangsiapa yang berhijrah kerana dunia yang ingin ia memperolehinya atau kerana seorang perempuan yang ingin ia menikahinya, maka hijrahnya itu adalah atas apa yang ia berhijrah kerananya.'
  • Maksud Al-Quran

    "Katakanlah (wahai Muhammad),jika kamu benar-benar mencintai Allah maka ikutilah aku, nescaya Allah mencintai kamu serta mengampunkan dosa-dosa kamu. Ingatlah Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang. Katakanlah (wahai Muhammad) Taatlah kamu kepada Allah dan Rasul-Nya. Jika kamu berpaling (menderhaka) maka sesungguhnya Allah tidak menyukai orang yang kafir. " (Ali Imran: 31-32)

Organisasi

CARTA ORGANISASI
UNIT PENDIDIKAN ISLAM DAN MORAL
PEJABAT PELAJARAN DAERAH PETALING UTAMA

 

Pegawai Pelajaran Daerah Petaling Utama

 En. Alias Bin Salleh

 

Penolong Pegawai Pelajaran Daerah

Raihanim Bt Abd Rahim

 

Penyelia Pendidikan Islam

En. Mohd Amin bin Hj Bahari

 

Penyelia j-QAF

Suhina bt Munshi

Leave a comment