• Menu Utama

  • Bunga yang harum itu ada juga durinya

  • Kata-Kata Hikmah

    "Adil ialah menimbang yang sama berat, menyalahkan yang salah dan membenarkan yang benar, mengembalikan hak yang empunya dan jangan berlaku zalim di atasnya. ( Hamka)."
  • Maksud Hadith

    Hadis Pertama " Dari Amirul Mukminin Umar Al-Khattab r.a katanya : " Aku mendengar Rasulullah SAW bersabda : - ' Hanyasanya amalan-amalan itu adalah ( bergantung ) kepada niat, dan hanyasanya bagi setiap manusia itu apa ( balasan ) yang diniatkannya. Maka barangsiapa yang berhijrah kepada Allah dan RasulNya, maka hijrahnya itu adalah kepada Allah dan RasulNya. Dan barangsiapa yang berhijrah kerana dunia yang ingin ia memperolehinya atau kerana seorang perempuan yang ingin ia menikahinya, maka hijrahnya itu adalah atas apa yang ia berhijrah kerananya.'
  • Maksud Al-Quran

    "Katakanlah (wahai Muhammad),jika kamu benar-benar mencintai Allah maka ikutilah aku, nescaya Allah mencintai kamu serta mengampunkan dosa-dosa kamu. Ingatlah Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang. Katakanlah (wahai Muhammad) Taatlah kamu kepada Allah dan Rasul-Nya. Jika kamu berpaling (menderhaka) maka sesungguhnya Allah tidak menyukai orang yang kafir. " (Ali Imran: 31-32)

Pengenalan

Sejarah Unit Pendidikan Islam Pejabat Pelajaran Daerah Petaling Utama

Penyeliaa Pendidikan Islam

 

 

 

Unit Pendidikan Islam pada asalnya adalah pecahan  dari PPD Petaling. Pemecahan ini adalah memudahkan pengurusan pentaddbiran Unit di Jabatan Pedidikan Daerah Petaling yang terlalu banyak sekolah. Unit Pendidikan Islam ditubuhkan pada bulan November 2007.

Penyelia Pendidikan Islam ialah : En. Amin bin Bahari

Penolong Penyelia j-QAF ialah : Pn Suhina bin Munshi.

 

Didalam PPD Petaling Utama sebanyak 43 buah sekolah rendah (SK) dan 26 buah sekolah menengah (SM).

 

 

post by : admin

Kami mengalu-alukan sebarang komen, cadangan dan teguran dari anda bagi menambahbaikkan blog unit Pendidikan Islam dan Moral Ini.

Leave a comment